Illés
Attila György egyéni vállalkozó (továbbiakban: Adatkezelő) online értékesítési
tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes
adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel
kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan
személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához
elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél
megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli.
A
webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan
felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
1.A Vállalkozás adatai:
Tati
horgászbolt
Név: Illés
Attila György E.V.
Székhely:4033-Debrecen
Skalnitzky utca 30.
Adószám:47727621-2-29
Nyilvántartási szám: 6151051
Telefon/Fax:06-52-438-742
E-mail:tatihorgaszbolt@gmail.com
Ez az e-mail
cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell
a JavaScript használatát.
Üzleteink:
Tati
horgászbolt 4033-Debrecen Skalnitzky utca 30.
Tati horgászbolt 2. 4025-Debrecen
Csapó utca 110. (Coop ABC az Árpád térnél)
2. Alapvető rendelkezések:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott
kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó,
különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
(„Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a
felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2018. június 25. napjától
hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra
okot adó körülmények: szállítási költség változása, jogszabály-változás, üzleti
érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok
hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi – mely idő
alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által
üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor
is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat
magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a
feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a
weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a
weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak
vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. Regisztráció/vásárlás
3.1. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles
a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott
valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus
szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más
nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen
és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért,
illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból
adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek
számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. Megvásárolható termékek,
szolgáltatások köre
4.1. A megjelenített termékek kizárólag online
rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban
értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a
házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2. A
webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre,
Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak
pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága
ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a
nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba megjelenő “0” Ft-os vagy
“1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron
visszaigazolni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást,
amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
4.5. A
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a
felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a
felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a
felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az
esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és
kötelezettségek fakadnának.
5. Rendelés menete
5.1.A
Vásárló a Webáruházban megrendelést a megvásárolni kívánt termék(ek) virtuális
kosarában történő elhelyezését, majd a „Pénztár” gombra kattintást követően tud
leadni. A Pénztár menüpont alatt a Vásárló kiválaszthatja a termék szállítási
és fizetési feltételeit, illetve ellenőrizheti a megrendelni kívánt termékek
listáját. A vásárló megrendelését ezt követően a „Megrendelem” gombra
kattintással adja le. A „Megrendelem” gomb lenyomását megelőzően a Vásárló a
„Vissza” gomb használatával módosíthatja a kiválasztott szállítási és fizetési
feltételeket. Egyes termékeknél ahol több változat érhető el a fekete
háromszög megnyomása után a legördülő menüben további opciók láthatóak
(pl.: méret, szín, íz stb.), amit kérjük, minden egyes esetben ellenőrizzen,
mielőtt a kosárba helyezi a terméke(ke)t.
5.1.2. A
megrendelni kívánt áru(k)nak a Vásárló egyéni, virtuális kosarában történő
elhelyezése nem minősül szerződéses ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak,
illetve megrendelésnek. Minimális rendelési tétel 5000 Ft. A megrendelésnek
felső határa nincs.
5.1.3. Az
áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor a Vásárló megrendelését az
Webáruházon keresztül eljuttatja a kereskedőhöz. A megrendelést követően a
Vásárló egy számítógépes rendszer által automatikusan generált és kiküldött
levelet kap a regisztráció során megadott e-mail címre, a megrendelt tételek
feltüntetésével. Az automatikus visszaigazoló e-mail üzenet csupán a
megrendelés megérkezésének visszaigazolása, az nem tekinthető a megrendelés
megerősítésének vagy szerződéses nyilatkozatnak, az nem jelenti a megrendelés 5.2.
pont szerinti megerősítését. Az automatikus visszaigazoló levél nem jelenti
azt, hogy megrendelt termék raktáron van.
5.2.1.
Fizetési módok:
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék
GLS futárszolgálattal kerül
kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét
a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek
ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül
köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását
követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő
átvételére.
5.2.2.
Szállítási költség: A szállítás 20.000 Ft rendelési felett ingyenes. 20.000 Ft
alatti rendelésnél a szállítási költség utánvéttel 1500 Ft. Egyéb költség nem terheli
a Felhasználót. Minimális rendelési tétel 5000 Ft. A megrendelésnek felső határa
nincs.
5.3.Szállítás:
A megrendelt
termék(ek) átvételének / kiszállításának várható időpontjáról a Vállalkozás a
termék információs lapján, illetve a megrendelés megerősítésében változhatnak.
Amennyiben a termék(ek) átvételének / kiszállításának várható időpontja megváltozik,
a Vállalkozás arról haladéktalanul értesíti a Vásárlót.A készleten lévő
termékek szállítási ideje 3-5 nap.Azon, termékek melyek nincsenek készleten 5-7
napos szállítási idővel rendelkeznek. Egyes termékek melyek külföldről érkeznek
vagy magasabb árfekvésűek(100000 Ft-tól) csak előrendelés útján
fogadjuk,szállítási idejük 4-5 hét is lehet. A Tati
Horgászbolt csomagjait a GLS Hungary kézbesíti kedves vásárlóinknak. A
kiszállítás költsége 1500 Ft-tól, az ország BÁRMELY PONTJÁRA.
20000 Ft-ot
meghaladó vásárlás esetén (akciós terméknél is ) a házhoz szállítás díjtalan.
·
Személyes
átvétel
A Vásárlónak
lehetősége van arra, hogy a megrendelt áru(ka)t személyesen átvegye, telefonon
vagy e-mailben egyeztetett határidőn belül, a Vállalkozó üzlethelyiségében.
·
Házhoz
szállítás
A megrendelt
áru(k) házhoz szállítására a Felek által előre egyeztetett határidőn belül,
időpontban és helyszínen kerül sor.
A házhoz
szállítás díjköteles, amelyet a Vásárló köteles megfizetni. Az aktuális
szállítási díjakat a Vállalkozás a www.tatihorgaszbolt.hu weboldalon
közzéteszi.Bizonyos termékekre egyedi szállítási költségek vonatkoznak (nagy
méret, nagy súly, stb.).
Több
termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes termékcsoportokba
tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek
egymástól.
A szállítási
módot a Vásárló a megrendelés leadása során a „Pénztár” menüpont alatt
választhatja ki.
Az áruszállításhoz kapcsolódó adatkezelések
címzettjei, adatfeldolgozói
A címzett megnevezése: GLS
General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Az címzett székhelye: 2351
Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Az címzett telefonszáma: 06-29-88-67-00
Az címzett e-mail címe: info@gls-hungary.com
Az címzett weboldala:https://gls-group.eu/HU/hu/home
5.3.1. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság
lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen
esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a
vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a
megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
5.3.2. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése
és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag
tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt
megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén
köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles
átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A
csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.3.2 Az adatok megadását követően Felhasználó a
”rendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még
egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
5.3.3. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a
megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző
fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
6. A megrendelések feldolgozása és
teljesítés
A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben
történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van
lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után
történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata
minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
megrendelését. Nyitva tartás hétköznapokon 10-17 óráig
6.1A
rendelések feldolgozása során a szerződés teljesítése érdekében szükségesek
adatkezelési tevékenységek.
6.2Kezelt adatok
Az adatkezelés során az Adatkezelő az Ön nevét,
lakcímét, telefonszámát, e-mail címét, a megvásárolt termék jellemzőit, a
megrendelés számát és a vásárlás időpontját kezeli. Amennyiben Ön
rendelést adott le a webshopban, akkor az adatkezelés és az adatok megadása a
szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen.
6.3Az adatkezelés időtartama
Az adatokat a polgári jogi elévülési idő szerint 5 évig
kezeljük.
6.4Az adatkezelés jogalapja
A szerződés teljesítése. [Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont szerinti
adatkezelés]
6.4 Általános teljesítési határidő az alábbiak szerint
alakul: amennyiben a termék raktárkészleten van azonnal postázásra kerül a
termék, ha nincs készleten, akkor 3-4 nap. Ha készlet hiány van telefonon
egyeztetünk a továbbiakról.
6.5. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató
dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a
dolog átvételére köteles.
6.6. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és
az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor
száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy
birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a
vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó
ajánlotta.
6.7. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a
felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint:
Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb
harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a
dolgot.
6.8. Az Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó
jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a
vevő jogosult a szerződéstől elállni.
6.9. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult
a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor –
kellett volna teljesíteni.
6.10. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék
nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
7. Elállás joga
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú
irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon
belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt
terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig
gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a
szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12
hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e
tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő
attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az
általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
7.4. A termék visszaküldésének költségét a
fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
7.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a
termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató
azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár
megtérítését.
7.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan
nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási
jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében
a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést
a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
c. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
d. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
7.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az
elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében
haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget
a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
7.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során
alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha
Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja;
e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
7.10. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan
késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés
Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen
sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
7.11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén
elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
7.12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14
napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
7.13. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének
közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség
viselését.
7.14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik.
7.15. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak
és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból
eredő értékcsökkenésért felel. (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 25.§).
7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig
visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot
nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a
korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási
jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén
írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár
személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás
időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a
telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott
küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt
terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza
Fogyasztó Szolgáltató részére.
7.18. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék
rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából
eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli!
7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető
el.
7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
számú irányelve itt érhető el.
7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti
Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv
szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást,
azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár e.
7.24. Elállási
jog gyakorlásának a menete:
7.24.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási
joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
7.24.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási
jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt
elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az
elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés
alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés
esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
7.24.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a
megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb
elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A
határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő
viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával
kapcsolatban felmerülő költségeket.
7.24.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó
része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.24.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes
termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott
termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a
vásárló az elállási joggal.
8.Jótállás,
szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett
hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem
teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie
kellett.
Fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a
kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó
hátrányára tér el.
Kellékszavatosság
8.1. Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a
Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
8.2. Milyen
jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó –
választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy
a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső
esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve,
ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3. Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó
köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a
Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba
már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen
esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen
jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
8.8. Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor
hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen
határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11. A gyártó
(forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége
körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása
szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
8.12. Milyen
esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás
teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató
jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
8.13.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján?
A jótállás
időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak
megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
8.14. Mikor
mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató
jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a
termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül
megilletik.
8.15.
Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható
élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
8.16.
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan
károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan
kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő
behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
8.17. Ha a
fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt,
Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
9. A szavatossági igény esetén történő
eljárás
9.1. Fogyasztó
és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A
fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy
akár csak nyugtával).
9.3. A
szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A
Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A
jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a
Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről
annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása
esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás
lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a
fogyasztót.
9.7. A
Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A
Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
10. Vegyes Rendelkezések
10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez
közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes
felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte
volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része
érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó
részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján
megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az
adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre
vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a
Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely
lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy
a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés
úton próbálják rendezni.
10.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja
Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más
országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul
veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a
magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése
alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az
alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan
illetékes.
10.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez
való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési
feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési
helyével kapcsolatos okokból.
10.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési
módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a
Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a
fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató
letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli
kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
10.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő
állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan
területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A
TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
11. Panaszkezelés rendje
11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést
megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.
Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy
annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail
címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal
megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével
nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató
a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon
belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A
panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a
Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása
esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti,
az alábbiak szerint:
11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a
fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a
fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet
alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van
békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Hajdú-Bihar
Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen,
Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu
Bács-Kiskun
Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu
Baranya Megyei
Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei
Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba,
Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc,
Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető
Testület
Címe: 1016 Budapest,
Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei
Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei
Békéltető Testület
Címe: 8000
Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron
Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent
István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Heves Megyei Békéltető
Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola
út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok
Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok,
Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom
Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő
tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu
Nógrád Megyei
Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján,
Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető
Testület
Címe: 1119 Budapest,
Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei
Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna
utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg
Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza,
Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei
Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd,
Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető
Testület
Címe: 9700 Szombathely,
Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei
Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém,
Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető
Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg,
Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a
fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület
feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség
létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést
hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a
fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási
szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a
fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által
működtetett békéltető testület illetékes.
11.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az
Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű
regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt
követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online
honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
11.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban
együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát
megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet
működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés
lehetőségének felajánlására terjed ki.
12. Szerzői jogok
12.1. Miután a tatihorgaszbolt.hu, mint weboldal szerzői
jogi műnek minősül, tilos a tatihorgaszbolt.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy
azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz
történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása,
feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
12.2. A tatihorgaszbolt.hu weboldalról és annak
adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az
adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát
szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett
másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a tatihorgaszbolt.hu weboldal tartalmának,
illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói
azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan
alkalmazás használata, amellyel a tatihorgaszbolt.hu weboldalon vagy azok bármely
része módosítható vagy indexelhető.
12.5. A tatihorgaszbolt.hu név szerzői jogi védelmet élvez,
felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos
hozzájárulásával lehetséges.
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a
felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti
meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó
20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és
ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató
közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő
felhasználóra hárítja.
13. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a
következő oldalon:
https://tatihorgaszbolt.hu/vasarlasi-feltetelek